„A francia esszéíró, Michel de Montaigne egyszer azt mondta: "Úgy vélem nagyobb barbárság élve felfalni egy embert, mint holtan" - Mily bölcsesség…
A befolyásolható gyereknek azt tanítják, hogy a világban vannak jó fiúk és rossz fiúk. Mindig jobban csíptem a rossz fiúkat. A Sebhelyesarcú vagányabb, mint Superman. A romlottság pszichológiája vonzóbb volt manicheus képzeletemnek, mint a jóindulat portréja. Igazság szerint a jó és a rossz nem is annyira abszolút…”
Nobel son (Váltság-Nobel-díj - Barkley Michaelson)
„Különös, de ahogy rád nézek, egy kicsit sem hasonlítasz rám.
De emlékeztetsz arra, amikor még fiatal voltam. Hogy mit gondoltam a szerelemről.
Egy tűzijáték, egy robbanás, de nem.
Idővel, együtt élitek meg az évszakokat, a változásokat, a jót és a rosszat.
Belenézel a kedvesed szemébe, s azt mondod:
„Együtt csináltuk, mi ketten.
Egymást választottuk a sok ember közül.”
Ez a szerelem.
Ez titokzatos, megmagyarázhatatlan.
Egyszer történik meg, miután együtt éltek…”
„You know,I look at you and it’s funny, you don’t remind me of myself exactly
but you remind me of a certain time, I remember what I used to think love was then;
that it was like fireworks, the explosions, the highlights, but it is not.
It’s time: to go through the seasons together, through change, through the ups and downs,
to be able to look at your beloved and say,
”We did that together as one,
we chose each other above all things".
That’s love.
It’s unexplainable. It’s a secret
that can only be knownonce you’ve done the time…”
(Dark Harbor – David monológja a szerelemről)
***
„Don’t think, drink” – „Ne gondolkozz, igyál”
(Dark Harbor – David)
***
További Alan Rickman idézetek:
"The soul belong to GOD,
But the body belong to us”
„A lelkünk ugyan az Úré,
De a testünk a miénk”
(Rasputin)
***
„Rendkívül élvezem a Los Angelesben töltött időt.
Csak vezetni egy kocsit és nem otthon lenni. Ez gusztustalan s egyben gyönyörű is….”
(Alan Rickman)
***
„Nem, én sosem voltam igazán szexuálisan falánk.
Akár mi is az… de talán az leszek a jövő héten..”
(Alan Rickman)
***
„Semmi nem ad annyi élvezetet, mint az utazás.
Imádok felszállni vonatokra, hajókra, repülőkre…”
(Alan Rickman)
***
„Adj egy ablakot és én ki fogok nézni rajta..”
(Alan Rickman)
***
„Sose hátrálj, soha ne add fel”
"Never give up, never surrender"
(Galaxy quest)
***
"Bocsáss meg,
Ha nem élsz már,
A te drágád, szerelmem
ha te meghaltál,
Minden falevél a mellemre hull,
Eső veri lelekem éjjel s nappal,
A lábam oda szeretne menni,
Ahol te alszol,
De élnem kell tovább..."
(Truly Madly Deeply)
***
Michael Collins:
„-Van aki meghalt a hazáért, Dev pedig kurválkodott érte.”
Eamon de Valera:
„-Szép kis történelmi precedens lesz…”
(Michael Collins – Liam Neeson, Alan Rickman)
***
„Néha hinnünk kell valamiben,
néha hinnünk kell a csodákban..”
(Rasputin – Alan Rickman)
***
Egyéb idézetek:
"Hogyan ejtsem foglyul Consuelát? A gondolat erkölcsileg megalázó, de attól még létezik. Azzal bizonyosan nem tartom meg, ha házasságot ígérek, de az én koromban mi mással lehet megfogni egy fiatal nőt? Mi mást ajánlhatnék a szabad szexnek ezen a tejjel-mézzel folyó piacán? És itt kezdődik a pornográfia. A féltékenység pornográfiája. Az önmegsemmisítés pornográfiája. Megigézett vagyok, rab vagyok, de a korlátokon kívül. Mi zár ki? A korom. A kor sebe. A pornográfia a klasszikus formájában körülbelül öt-tíz percig bizsergető, aztán nevetséges. Ám ebben a pornográfiában a képek rendkívül fájdalmasak. A közönséges pornográfia a féltékenység esztétizálása. Kiszívja a mérget. Mi — miért „esztétizálás”? Miért nem „érzéstelenítés”? Hát, talán mindkettő. A közönséges pornográfia egy ábrázolás. Bukott művészeti forma. Nem puszta szemfényvesztés, hanem ordító hazugság. Megkívánjuk a lányt a pornófilmben, de nem féltékenykedünk a lövőlegényre, mert ő lesz a mi pótlékunk. Elképesztő, de még a bukott művészetnek is megvan ez a hatalma. Ő lesz a dublőr, szolgálatunkra; ez eltávolítja a fullánkot, és átváltoztatja valami kellemessé. Mivel láthatatlan cinkosok vagyunk az aktusban, a közönséges pornográfia elvonja a szenvedést, míg az enyém bent tartja. Az én pornográfiámban nem a jóllakottal azonosulunk, nem azzal a szereplővel, aki megkapja, hanem azzal a szereplővel, aki nem kapja meg, azzal a szereplővel, aki elveszíti, azzal a szereplővel, aki vesztett."
(Philip Roth: A haldokló állat //részlet// David Kepesh monológja)